Częste pytania

Ochrona ubezpieczeniowa
Zakup ubezpieczenia
Obsługa klienta
Szkody
Ochrona ubezpieczeniowa
 

Jak mogę dodatkowo ubezpieczyć auto? 

Możesz dodatkowo wybrać: 

  • BLS – Bezpośrednia Likwidacja Szkód – stłuczka nie z Twojej winy? To my wypłacimy Ci odszkodowanie i rozliczymy się z zakładem ubezpieczeń sprawcy,
  • Ochrona Prawna – szybka pomoc prawnika w sytuacjach związanych z używaniem przez Ciebie samochodu. Na przykład, gdy utracisz prawo jazdy czy dostaniesz mandat,
  • Ubezpieczenie szyb – zapewnimy Ci wymianę szyby bez wpływu na zniżki z AC,
  • Ubezpieczenie opon – wymienimy oponę za Ciebie lub zawieziemy Twój samochód do warsztatu wulkanizacyjnego, 
  • Ubezpieczenie akumulatora – wymienimy akumulator w Twoim samochodzie na nowy lub pomożemy z jego ładowaniem, 
  • Ubezpieczenie bagażu – Twoje zabezpieczenie przed kradzieżą bagażu z samochodu. 

Czy ubezpieczenie NNW kupione z OC będzie mnie chroniło podczas jazdy na rowerze lub na hulajnodze? 

Niestety nie. Jeśli jeździsz na rowerze, hulajnodze, deskorolce, monocyklu lub segwayu, możesz wybrać dodatkowe ubezpieczenia miejskie. Zagwarantuje Ci ochronę NNW i OC w trakcie korzystania z tych sprzętów.

Czy mogę zapłacić Blikiem? 

Jasne! Przyjmujemy płatności wszystkim sposobami. Blikiem zapłacisz online i przez telefon. 

Czym jest ubezpieczenie OC?

To obowiązkowe ubezpieczenie, które chroni Cię przed odpowiedzialnością cywilną. Musi je mieć każdy pojazd zarejestrowany w Polsce. Jazda bez ważnego OC jest bardzo ryzykowna. Wtedy odpowiadasz finansowo za każdy wypadek, który spowodujesz.

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Czy ceny polis podane w trakcie kalkulacji są autentyczne? 

A jakże! Są aktualne i wiążące na dzień kalkulacji. Przy opłacaniu składki nie zaskoczą Cię żadne dodatkowe opłaty lub prowizja. Wszystko jasne.

Czym jest ubezpieczenie Autocasco (AC)?

To dobrowolne ubezpieczenie komunikacyjne. Chroni Cię przed opłatami, gdy uszkodzisz, zniszczysz lub utracisz samochód. Odszkodowanie pokryje koszty naprawy lub pozwoli Ci na zakup nowego samochodu.

Od czego chroni Ubezpieczenie Autocasco mini?

Od kradzieży Twojego samochodu i szkód spowodowanych przez siły przyrody, np. przez grad.

Czym jest ubezpieczenie NNW? 

To ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. Dzięki niemu chronisz siebie i Twoich pasażerów przed skutkami takich wypadków.

Czym jest ubezpieczenie Assistance? 

To ubezpieczenie zapewnia Ci pomoc specjalistów w razie awarii Twojego pojazdu. Możemy zapewnić Ci pojazd zastępczy, nocleg w hotelu lub pomoc na miejscu.

Zakup ubezpieczenia

Dlaczego warto kupić ubezpieczenie przez internet?

Wygodnie i szybko – tak będzie! Kilka minut i porównujesz pakiety. A potem od razu płacisz. Gdzie i kiedy chcesz. Masz wątpliwości, co wybrać? Dzwonisz do nas na 500 96 56 26, a nasi doradcy odpowiadają na wszystkie Twoje pytania. Bo po co tracić czas?

Ile kosztuje ubezpieczenie OC?

Do wyceny OC bierzemy pod uwagę między innymi: Twój wiek, miejsce zamieszkania, Twoją historię przebiegu poprzednich ubezpieczeń, markę i model Twojego samochodu. Jesteś doświadczonym kierowcą? Najprawdopodobniej zapłacisz mniej. Mieszkasz w dużym mieście? Statystycznie częściej dochodzi tam do kolizji i wypadków.  Twój samochód ma mniejszą pojemność i moc silnika? Więc jest mniejsze ryzyko wystąpienia szkody. To wszystko analizujemy i podajemy Ci cenę OC.

Gdzie znajdę karty produktu, regulaminy, OWU?

Wszystkie dokumenty dotyczące Twoich produktów znajdziesz w e-mailach, jakie od nas otrzymujesz w trakcie zakupu ubezpieczenia oraz w Portalu Klienta (zaloguj się tutaj).

Wszystkie dokumenty znajdziesz tutaj

Czy zakup ubezpieczenia w Beesafe jest bezpieczny? 

Oczywiście! Należymy do międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Vienna Insurance Group. A w Polsce działamy w ścisłej współpracy z grupą Compensa. Jesteś w naprawdę dobrych rękach.

Jak opłacić polisę i sprawdzić stan płatności?

Aby opłacić otrzymaną propozycję polisy, otwórz dokument i kliknij „dokończ zakup”.

Jeśli zawarłeś z nami ubezpieczenie, drugą ratę lub wznowienie możesz opłacić w Portalu Klienta (zaloguj się tutaj).  Wybierz przycisk „szczegóły polisy” widoczny pod wybranym pojazdem. Przejdź do zakładki „płatności” i postępuj zgodnie z krokami na ekranie.

Jeśli kupiłeś pojazd z polisą Beesafe przypomnienie o płatności wyślemy 14 dni przed terminem wymaganej płatności. Dane do płatności otrzymasz e-mailem, SMS-em lub listownie (w zależności od tego, jakie dane kontaktowe do Ciebie posiadamy).

Jeśli chcesz zaktualizować swoje dane prześlij je przez formularz kontaktowy znajdziesz tutaj

Jakie dane są potrzebne, by wyliczyć składkę OC i AC? 

Wystarczy Twoje imię, nazwisko, data urodzenia i numer rejestracyjny samochodu. I już.

Kim jest ubezpieczający? 

To ten, kto składa wniosek o ubezpieczenie pojazdu, a potem opłaca składkę.  

Co się stanie jeśli nie opłacę propozycji ubezpieczenia? Czy muszę wysłać odstąpienie?

Warunkiem zawarcia ubezpieczenia jest opłacenie propozycji polisy w terminie. W przypadku braku płatności nie ma potrzeby zgłaszania rezygnacji, ponieważ nieopłacona oferta wygaśnie.

Powyższy opis dotyczy nowo zawartej umowy, nie dotyczy oferty wznowienia na kolejny rok.

 

Czy mogę spotkać się z wami w punkcie agencyjnym? 

Niestety nie. Jesteśmy dostępni online – e-mailowo i telefonicznie. Ale za to szybciej!  

Obsługa klienta

Jak złożyć skargę/reklamację?

Reklamację możesz złożyć:

  • elektronicznie na adres reklamacje@compensa.pl
  • ustnie dzwoniąc pod numer 22 501 61 00
  • pisemnie na adres: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa

Jak mogę otrzymać Zieloną Kartę?

Warunkiem wystawienia Zielonej Karty jest opłacenie umowy OC. Zielona Karta jest wystawiana od dnia następnego po dacie zgłoszenia do końca okresu umowy OC (jednak nie krócej niż na 15 dni).

Zieloną Kartę wysyłamy listem na adres z polisy lub inny adres wskazany w treści zgłoszenia.

Prośbę o Zieloną Kartę wyślij przez formularz dostępny tutaj

Sprzedałem pojazd z polisą Beesafe, co dalej?

Wyślij dokument potwierdzający zmianę własności np. umowę kupna-sprzedaży.
Więcej informacji o tym jak zgłosić sprzedaż oraz formularz kontaktowy znajdziesz tutaj.

Jak mogę zmienić numer rejestracyjny lub dane pojazdu?

Wyślij zdjęcie dowodu rejestracyjnego przez formularz kontaktowy tutaj.
Napisz, jakie powinny zostać zmienione.

Jak zgłosić zakup auta z polisą Beesafe?

Zadzwoń do nas pod numer: 500 96 56 26 i zgłoś.

A to dane, których potrzebujesz do zgłoszenia:

  • data sprzedaży,
  • imię nazwisko lub nazwa firmy kupującego samochód, PESEL o ile został nadany lub REGON, ulica, numer domu, kod pocztowy i miejscowość.

Umowę kupna sprzedaży pojazdu możesz wysłać do nas również na adres kontakt@beesafe.pl  

Jak otrzymać dokument polisy?

Jeśli zawarłeś z nami ubezpieczenie Twoja polisa jest dostępna w Portalu Klienta (zaloguj się tutaj).
Wybierz przycisk „szczegóły polisy” widoczny pod wybranym pojazdem. Dokument polisy znajdziesz na dole strony.

Jeśli kupiłeś pojazd, prześlij zdjęcie dokumentu zakupu (dodaj także zdjęcie dowodu rejestracyjnego, jeżeli numer rejestracyjny uległ zmianie) przez formularz kontaktowy tutaj.

Dokument wyślemy w odpowiedzi zwrotnej na e-mail podany w zgłoszeniu.

Czy po sprzedaży nowy nabywca auta może zachować ubezpieczenie w Beesafe?

Tak. Może zachować Twoje ubezpieczenie OC do końca umowy lub z niego zrezygnować i kupić nowe. Jeśli zrezygnuje – umowa ubezpieczenia rozwiązuje się w dniu, kiedy złoży wypowiedzenie.


Podstawa prawna

Art. 31 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Jak wypowiedzieć polisę / odstąpić od umowy?

Więcej informacji o tym jak wypowiedzieć umowę znajdziesz po wybraniu rodzaju wypowiedzenia.

Wybierz jakiej sytuacji dotyczy wypowiedzenie:

  • Wypowiedzenie z końcem okresu ubezpieczenia zgłoś tutaj
  • Wypowiedzenie polisy automatycznie wznowionej (w przypadku zawarcia nowego ubezpieczenia w innym Towarzystwie) zgłoś tutaj
  • Wypowiedzenie po zakupie pojazdu zgłoś tutaj
  • Odstąpienie od umowy ubezpieczenia zawartej na odległość zgłoś tutaj

Jak mogę zmienić swoje dane osobowe?

Wyślij zdjęcie dokumentu np. dowodu rejestracyjnego, który zawiera Twoje aktualne dane.
Więcej informacji o tym jak zmienić dane oraz formularz kontaktowy znajdziesz tutaj.

Kupiłem pojazd z polisą Beesafe, co dalej?

Wyślij dokument potwierdzający zmianę własności np. umowę kupna-sprzedaży, a jeśli zmieniłeś numer rejestracyjny, dodaj także zdjęcie dowodu rejestracyjnego (może być dowód tymczasowy).

Zakup pojazdu z polisą Beesafe możesz zgłosić przez formularz kontaktowy tutaj

Pamiętaj, polisa OC wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia, chyba, że jako nabywca wypowiesz ją wcześniej.

Gdzie opłacić składkę?

Przez link do płatności, który znajdziesz w e-mailu z polisą. 

Jak zgłosić demontaż/ zezłomowanie lub wyrejestrowanie pojazdu?

Wyślij zaświadczenie o demontażu/zezłomowaniu lub decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.

Więcej informacji o tym jak zgłosić zmianę oraz formularz kontaktowy znajdziesz tutaj.

Jak mogę sprawdzić stan swoich płatności?

Zadzwoń do nas pod: 500 96 56 26

Szkody

Jak mogę sprawdzić status szkody?

Zadzwoń do nas: 500 96 56 26.

Jak mogę dostarczyć dokumenty, o które poprosiliście?

Najczęściej wystarczy, że odeślesz skan dokumentów w odpowiedzi na naszego e-maila. Ale zawsze piszemy w wiadomości, jakie są możliwości.

Jak uzyskać pomoc za granicą?

Jeśli chcesz zgłosić szkodę za granicą – zadzwoń pod numer 500 96 56 26.

Co to jest udział własny?

To część wartości szkody, którą zobowiązujesz się pokryć.

Co zrobić po szkodzie lub zdarzeniu?

  1. Sprawdź, czy uczestnicy kolizji potrzebują pomocy medycznej – to najważniejsze!  Jeśli potrzebują, jak najszybciej wezwij pogotowie i policję.
  2. Usuń samochód na pobocze. Tak, by nie utrudniał ruchu.
  3. Zrób zdjęcia uszkodzonych elementów samochodu.
  4. Spisz oświadczenie o zdarzeniu.
  5. Jak najszybciej zarejestruj szkodę. W tym celu zadzwoń do nas pod: 500 96 56 26.

Jak mogę złożyć odwołanie/reklamację?

Reklamację możesz złożyć:

  • pisemnie – wyślij ją na adres: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa,
  • ustnie – zadzwoń pod numer: 22 501 61 00,
  • elektronicznie – wyślij e-mail na adres: reklamacje@compensa.pl.

Co zrobić w przypadku kradzieży auta?

  1. Wezwij policję na miejsce zdarzenia.
  2. Jak najszybciej zarejestruj szkodę. Zadzwoń do nas pod: 500 96 56 26.

Jak skorzystać z holowania lub pomocy assistance?

Zadzwoń pod 500 965 626 i wybierz “Assistance”. Ustal szczegóły z konsultantem.

Pomoc Assistance jest świadczona przez Compensa.

Co oznacza „szkoda całkowita” i jakie są modele likwidacji szkody?

To takie uszkodzeniu samochodu, gdy koszt jego naprawy przekracza jego wartość sprzed szkody.

Możesz wtedy wybrać uproszczony model likwidacji szkody. A wtedy: 

    1. Wybrany przez nas partner zajmie się sprzedażą uszkodzonego auta.
    2. My wypłacimy Ci 100% wartości Twojego samochodu sprzed wypadku.
    3. A ty możesz zająć się zakupem nowego auta.

Nie chcesz skorzystać z uproszczonego modelu likwidacji szkody? Wtedy wyliczymy odszkodowanie w ramach OC. Weźmiemy pod uwagę różnicę wartości Twojego samochodu bezpośrednio przed szkodą i po szkodzie. Określimy je ekspercko.

Ile mam czasu na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu?

Nie ma ustalonego czasu. Ale najlepiej jak najszybciej – w ciągu kilku dni od zdarzenia. Wtedy nie zwiększy się zakres szkody, a Twój samochód będzie mógł być jak najszybciej naprawiony.

Chcesz zgłosić zmiany w umowie?

Przejdź do specjalnego formularza >>

Masz pytania w sprawie oferty?

Zadzwoń…

...lub zostaw kontakt, oddzwonimy



    Beesafe social media

    Kontakt dla prasy:

    media@beesafe.pl