Ogólne warunki ubezpieczenia Wygodny Kierowca Beesafe
Spis treści
ROZDZIAŁ I. Postanowienia ogólne
- Zakres stosowania ogólnych warunków ubezpieczenia oraz wyjaśnienie użytych pojęć
- Rodzaj i przedmiot ubezpieczenia, zakres odpowiedzialności, w tym wyłączenia odpowiedzialności, suma ubezpieczenia
- Określanie świadczenia, zgłaszanie potrzeby skorzystania ze świadczenia
- Składka ubezpieczeniowa
- Wypowiedzenie umowy oraz odstąpienie od umowy
- Pozostałe prawa i obowiązki stron
- Reklamacje i skargi
- Pozostałe postanowienia ogólne
Aneks nr 1
Aneks nr 2
Informacje wskazujące, które postanowienia wzorca umowy określają przesłanki wypłaty odszkodowania i innych świadczeń oraz ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia.
Rodzaj informacji | Numer postanowienia wzorca umowy |
1. Przesłanki wypłaty odszkodowania i innych świadczeń | Rozdział I:§ 2 ust. 3, 5, 10
Rozdział I: § 3 |
2. Ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia | Rozdział I: § 2 ust. 9 |
ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. ZAKRES STOSOWANIA OGÓLNYCH WARUNKÓW UBEZPIECZENIA ORAZ WYJAŚNIENIE
UŻYTYCH POJĘĆ
- Ogólne warunki ubezpieczenia („OWU”) zostały zatwierdzone przez Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group („COMPENSA”) uchwałą nr 21/07/2020 z dnia 30.07.2020 r. Mają zastosowanie do umów ubezpieczenia zawieranych od 3.08.2020 r. („umowy”). Odstępstwa od OWU, które mają mieć zastosowanie do danej Umowy, dla swojej ważności muszą mieć formę pisemną
- Użyte w OWU, także pisane małą literą, pojęcia oznaczają::
- HPC24 – Horizon Personal Care sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
- PANEK – sieć wypożyczalni samochodów PANEK S.A.,
- POJAZD – środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszyna lub urządzenie do tego przystosowane
- POLISA – wystawiany przez COMPENSĘ dokument potwierdzający zawarcie umowy,
- SIEĆ HPC24 – sieć warsztatów samochodowych współpracujących z HPC24, których lista dostępna na stronie www.beesafe.pl.
§ 2. RODZAJ I PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA, ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI, W TYM WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI, SUMA UBEZPIECZENIA
- OWU dotyczą ubezpieczenia majątkowego („umowa Wygodny Kierowca”)
- Przedmiotem ubezpieczenia jest organizacja albo pokrycie kosztów albo organizacja i pokrycie kosztów świadczeń zgodnie z tabelą znajdującą się w ust. 10.
- Zakres ubezpieczenia obejmuje świadczenie pomocy w związku z awarią pojazdu oraz w przypadku trudności związanych z eksploatacją pojazdu. Świadczenia są realizowane wyłącznie na terenie Polski.
- Umowa może zostać zawarta w wariancie „Wygodny kierowca – concierge” albo w wariancie „Wygodny kierowca – usługi w cenie”.
- Zakres terytorialny ubezpieczenia obejmuje zdarzenia powstałe na terenie Polski.
- Umowa zawierana jest na czas określony.
- Okres ubezpieczenia wynosi 12 miesięcy.
- Ubezpieczonymi są osoby wskazane w polisie.
- Ubezpieczeniem nie są objęte szkody wyrządzone umyślnie przez Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub osoby, z którą Ubezpieczający lub Ubezpieczony pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym, oraz szkody wyrządzone na skutek rażącego niedbalstwa Ubezpieczającego lub Ubezpieczonego, chyba że zapłata odszkodowania odpowiada w danych okolicznościach względom słuszności. Ponadto ubezpieczeniem nie są objęte szkody powstałe:
- w pojeździe, który w chwili zdarzenia powodującego szkodę, w tym awarii, nie był dopuszczony do ruchu w świetle przepisów obowiązujących w miejscu ww. zdarzenia lub nie posiadał wymaganego tamtejszym prawem badania technicznego, o ile stan techniczny pojazdu, w tym wynikający z braku należytej konserwacji pojazdu, był przyczyną ww. zdarzenia,
- w następstwie kierowania pojazdem przez osobę w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających, o ile kierowanie pojazdem w takim stanie było sprzeczne z przepisami prawa obowiązującymi w miejscu zdarzenia powodującego szkodę,
- w następstwie kierowania pojazdem bez uprawnień wymaganych zgodnie z przepisami obowiązującymi w miejscu zdarzenia powodującego szkodę,
- w następstwie działań wynikających z konfliktów pomiędzy państwami, niezależnie od tego, czy wojna została wypowiedziana, jak i konfliktów w ramach jednego państwa, w tym zamieszek, strajku, lokautu, sabotażu, zamachu stanu, zamachów terrorystycznych, oraz działań zmierzających do przeciwstawienia się ww. zdarzeniom, w tym konfiskaty, rekwizycji, zajęcia, zniszczenia lub uszkodzenia przedmiotu ubezpieczenia z nakazu organów sprawujących władzę,
- na skutek trzęsienia ziemi, reakcji jądrowej, promieniowania jądrowego lub skażenia promieniotwórczego,
- na skutek użycia pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem,
- na skutek niewłaściwego załadowania pojazdu lub niewłaściwego przewożenia ładunku lub bagażu,
- na skutek użycia pojazdu w związku z popełnieniem lub usiłowaniem popełnienia przestępstwa lub samobójstwa.
- na skutek awarii pojazdu będącej następstwem nieusunięcia przyczyn wcześniejszej awarii, w związku z którą COMPENSA już udzielała pomocy.
- Poniższa tabela zawiera listę i opis świadczeń przysługujących w ramach umowy w zależności od wariantu ubezpieczenia i do wysokości limitów określonych w tabeli dla poszczególnych świadczeń.
WARIANT UBEZPIECZENIA „Wygodny kierowca – concierge” „Wygodny kierowca – usługi w cenie” Awaria pojazdu (zdarzenie wynikające z przyczyny wewnętrznej, polegające na nagłym i niespodziewanym zatrzymaniu funkcjonowania lub uszkodzeniu elementu mechanicznego, elektronicznego, elektrycznego, pneumatycznego lub hydraulicznego pojazdu). Pomoc w organizacji usługi naprawy pojazdu w sieci HPC24 TAK TAK Pomoc w organizacji usługi naprawy opon w sieci HPC24 TAK TAK Pomoc w organizacji samochodu zastępczego TAK TAK Trudności związane z eksploatacją pojazdu Pomoc w organizacji przeglądu okresowego pojazdu w sieci HPC24 TAK TAK Pomoc w organizacji usługi naprawy pojazdu w sieci Pomoc w organizacji bieżących napraw pojazdu w sieci HPC24 TAK TAK Filtr oleju przy przeglądzie olejowym realizowanym w sieci HPC24 przy zakupie w sieci HPC24 oleju spełniającego normy technologiczne producenta pojazdu, z wyłączeniem filtra oleju zintegrowanego z silnikiem (pokrycie kosztów filtra, bez kosztów podłączenia komputera) TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia) TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia) Skorzystanie z usługi carsharing świadczonej przez PANEK (wydanie elektronicznego kodu bonusowego do użycia w aplikacji PANEK) TAK (30 minut do wykorzystania w okresie ubezpieczenia) TAK (30 minut do wykorzystania w okresie ubezpieczenia) Organizacja najmu pojazdu w modelu na minuty i dni TAK TAK Organizacja usługi naprawy pojazdu lub wymiany opon realizowanych w sieci HPC24 w modelu “door to door” tj. z odbiorem pojazdu z miejsca wskazanego przez Ubezpieczonego i odstawieniem pojazdu w miejsce wskazane przez Ubezpieczonego TAK TAK Pomoc przy naprawie pojazdu realizowanej w sieci HPC24 (częściowe pokrycie kosztu) TAK TAK (25 zł przy naprawie pojazdu wskazanego w polisie, której koszt wynosi co najmniej 300 zł, 2 razy w okresie ubezpieczenia) Przegląd pojazdu w sieci HPC24 obejmujący weryfikację płynów, ewentualnych wycieków, szczelności układu wydechowego, przegląd zawieszenia, tarcz lub klocków hamulcowych (pokrycie kosztów przeglądu). NIE TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia) Ozonowanie pojazdu wewnątrz i mycie zewnętrzne w sieci HPC24 (pokrycie kosztów) NIE TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia, limit 100 zł) Realizacja usługi „door to door” przy organizacji przeglądu samochodu lub naprawy samochodu lub wymiany opon w sieci HPC24 tj. z odbiorem pojazdu z miejsca wskazanego przez Ubezpieczonego i odstawieniem pojazdu w miejsce wskazane przez Ubezpieczonego NIE TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia) Serwis klimatyzacji i uzupełnienie czynnika R134a w sieci HPC24 NIE TAK (1 raz w okresie ubezpieczenia) - Suma ubezpieczenia wynosi :
- w wariancie „Wygodny Kierowca – Concierge” – 500 zł na wszystkie świadczenia,
- w wariancie ”Wygodny Kierowca – Usługi w cenie” – 1 000 zł na wszystkie świadczenia.
§ 3. OKREŚLANIE ŚWIADCZENIA, ZGŁASZANIE POTRZEBY SKORZYSTANIA ZE
ŚWIADCZENIA
- W razie potrzeby skorzystania ze świadczeń w ramach umowy Wygodny Kierowca należy skontaktować się infolinią pod numerem telefonu 500 96 56 26
- W terminie 2 dni roboczych od chwili przyjęcia zgłoszenia potrzeby skorzystania ze świadczenia w ramach umowy Wygodny Kierowca, HPC24 przekazuje Ubezpieczonemu informacje dotyczące sposobu jego realizacji.
- Przekazanie informacji, o których mowa w ust. 2, następuje w sposób uzgodniony z Ubezpieczonym.
- Jeśli skorzystanie ze świadczenia wiąże się z poniesieniem przez Ubezpieczonego określonych kosztów, HPC24 przesyła kosztorys wraz z warunkami umowy o realizację świadczenia w zakresie, w jakim stanowi ono usługę zlecaną przez Ubezpieczonego (poza zakresem ochrony ubezpieczeniowej). W takim przypadku realizacja świadczenia odbywa się wyłącznie po akceptacji przez Ubezpieczonego kosztorysu oraz warunków umowy i po zapłacie kwoty wskazanej w kosztorysie na rachunek bankowy podany przez HPC24, o ile akceptacja i zapłata nie nastąpią później niż w ciągu 3 godzin od chwili otrzymania kosztorysu.
- Ubezpieczony może odwołać realizację świadczenia najpóźniej na 3 godziny przed ustaloną chwilą rozpoczęcia.
- W celu skorzystania ze świadczeń w ramach umowy Wygodny Kierowca nie należy korzystać z pomocy innych podmiotów niż COMPENSA lub podmiot działający na jej zlecenie.
§ 4. SKŁADKA UBEZPIECZENIOWA
- Wysokość składki ubezpieczeniowej ustala się na podstawie taryfy składek, obowiązującej w COMPENSIE w dniu zawierania umowy i z uwzględnieniem wybranego wariantu ubezpieczenia.
- Składka ubezpieczeniowa opłacana jest jednorazowo w dniu zawarcia umowy.
§ 5. WYPOWIEDZENIE UMOWY ORAZ ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Jeśli umowa jest zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, Ubezpieczający ma prawo odstąpienia od niej w terminie 30 dni, a w przypadku, gdy Ubezpieczający jest przedsiębiorcą – w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. Jeśli najpóźniej w chwili jej zawarcia COMPENSA nie poinformowała Ubezpieczającego, będącego konsumentem, o prawie odstąpienia od umowy, termin 30 dni biegnie od dnia, w którym Ubezpieczający dowiedział się o tym prawie. Odstąpienie od umowy nie zwalnia Ubezpieczającego z obowiązku zapłacenia składki za okres, w jakim COMPENSA udzielała ochrony ubezpieczeniowej.
- Odstąpienia dokonuje się poprzez złożenie pisemnego oświadczenia.
- Nie ma możliwości wypowiedzenia umowy.
§ 6. POZOSTAŁE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- W przypadku zastrzeżeń co do wykonywania działalności przez COMPENSĘ, Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu lub uprawnionemu z umowy przysługuje prawo wystąpienia do Komisji Nadzoru Finansowego.
- Konsument może też zwrócić się o pomoc do właściwego miejscowo Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów.
- COMPENSA ma prawo żądania od Ubezpieczającego zwrotu faktycznie poniesionych przez siebie kosztów, związanych z dochodzeniem należności wynikających z umowy.
§ 7. REKLAMACJE I SKARGI
- Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu oraz uprawnionemu z umowy, będącemu osobą fizyczną oraz Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu oraz poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, będącemu osobą prawną albo spółką nieposiadającą osobowości prawnej przysługuje prawo do wniesienia reklamacji.
- Reklamację można złożyć w każdej jednostce COMPENSY obsługującej klientów.
- Reklamacja może zostać złożona w formie:
- pisemnej – za pośrednictwem poczty, kuriera lub pisma dostarczonego osobiście,
- telefonicznie pod numerem: 22 501 61 00,
- ustnej do protokołu w jednostce COMPENSY obsługującej klientów – tylko w przypadku Ubezpieczającego, Ubezpieczonego oraz uprawnionego z umowy, będącego osobą fizyczną,
- elektronicznej na adres e-mail: [email protected] – tylko w przypadku Ubezpieczającego, Ubezpieczonego oraz uprawnionego z umowy będącego osobą fizyczną.
- COMPENSA odpowiada na reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeśli COMPENSA z uzasadnionej przyczyny nie może udzielić odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, poinformuje osobę wnoszącą reklamację o przyczynach braku możliwości jego dotrzymania, możliwości dotrzymania terminu, okolicznościach, które muszą zostać ustalone, przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi (nowy termin nie może być dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji).
- COMPENSA odpowiada na reklamacje w postaci papierowej lub:
- w przypadku Ubezpieczających, Ubezpieczonych i uprawnionych z umowy, będących osobami fizycznymi – za pomocą innego trwałego nośnika informacji w rozumieniu ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych; odpowiedź może zostać dostarczona osobie składającej reklamację pocztą elektroniczną wyłącznie na jej wniosek,
- w przypadku poszukującego ochrony ubezpieczeniowej, Ubezpieczającego oraz Ubezpieczonego będących osobami prawnymi albo spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej – na innym trwałym nośniku informacji w rozumieniu ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Podmioty nieposiadające prawa do złożenia reklamacji mogą złożyć skargę dotyczącą usług świadczonych przez COMPENSĘ. Do skargi stosuje się ww. postanowienia dotyczące reklamacji z wyłączeniem postanowień dotyczących formy odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź na skargę udzielana jest w formie pisemnej, chyba że uzgodniono inną formę odpowiedzi. Jeśli skarżący wyraził chęć otrzymania odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź na skargę wysyłana jest na wskazany adres e-mail.
- Ubezpieczający, Ubezpieczony oraz uprawniony z umowy, będący osobą fizyczną, mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, zwłaszcza w przypadku nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji, niewykonania w terminie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z oczekiwaniem klienta.
- Na wniosek Ubezpieczającego, Ubezpieczonego oraz uprawnionego z umowy, będącego osobą fizyczną, spór z COMPENSĄ można poddać pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego, przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej: https://rf.gov.pl).
- Spory między konsumentami a przedsiębiorcami można rozwiązywać na drodze pozasądowej, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej. Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów oferowanych przez Internet lub za pośrednictwem innych środków elektronicznych (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Platforma jest dostępna na stronie internetowej ec.europa.eu/consumers/odr/. Adres e-mail COMPENSY: [email protected].
§ 8. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA OGÓLNE
- COMPENSA wyraża zgodę na przeniesienie praw z umowy w przypadku przeniesienia prawa własności pojazdu po zakończeniu umowy leasingu z leasingodawcy na leasingobiorcę, jeśli wyrażą oni taką wolę.
- Jeśli Ubezpieczający zapłacił składkę lub jej pierwszą ratę w wysokości i terminie, które zostały wskazane w ofercie zawarcia umowy na okres ubezpieczenia następujący bezpośrednio po okresie ubezpieczenia wskazanym w poprzedniej umowie, kolejna umowa dochodzi do skutku, jeśli zgodnie z treścią oferty nie jest wymagane dojście oświadczenia woli Ubezpieczonego o jej zawarciu do COMPENSY.
- Prawem właściwym dla umowy jest prawo polskie.
- Powództwo o roszczenia wynikające z umowy można wytoczyć albo według przepisów o właściwości ogólnej (sąd właściwy miejscowo dla adresu siedziby COMPENSY) albo przed sądem właściwym dla miejsca zamieszkania lub siedziby Ubezpieczającego, Ubezpieczonego, uprawnionego z umowy, spadkobiercy Ubezpieczonego lub spadkobiercy uprawnionego z umowy.
ANEKS NR 1
DO OGÓLNYCH WARUNKÓW UBEZPIECZENIA Wygodny Kierowca Beesafe zatwierdzonych przez Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 21/07/2020 z dnia 30 lipca 2020 roku.
Niniejszym aneksem zatwierdzonym przez Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 12/11/2022 z dnia 18.11.2022 roku wprowadza się następujące zmiany do Ogólnych Warunków Wygodny Kierowca Beesafe („OWU”):
- Zmienia się Informacje wskazujące, które postanowienia wzorca umowy określają przesłanki wypłaty odszkodowania i innych świadczeń oraz ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia i nadaje następujące brzmienie:
Rodzaj informacji Numer zapisu z wzorca umownego 1. Przesłanki wypłaty odszkodowania i innych świadczeń
Rozdział I:§ 2 ust. 3,5,10,
Rozdział I: § 32. Ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia
Rozdział I: § 2 ust. 9
Rozdział I: § 8 ust. 5” - Uchyla się dotychczasową treść Rozdziału I § 7 i nadaje się mu następujące brzmienie:1. Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu oraz uprawnionemu z umowy, będącemu osobą fizyczną oraz Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu oraz poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, będącemu osobą prawną albo spółką nieposiadającą osobowości prawnej przysługuje prawo do wniesienia reklamacji.2. Reklamację można złożyć w każdej jednostce COMPENSY obsługującej klientów.3. Reklamacja może zostać złożona:
1) na piśmie – osobiście w jednostce COMPENSY obsługującej klientów albo wysłana przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy,
2) ustnie – telefonicznie pod numerem 22 501 61 00, 3) ustnie – osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w jednostce COMPENSY obsługującej klientów – tylko jeśli reklamację składa osoba fizyczna,
4) w postaci elektronicznej na adres e-mail: [email protected] – tylko jeśli reklamację składa osoba fizyczna.4. COMPENSA odpowiada na reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeśli COMPENSA z uzasadnionej przyczyny nie może udzielić odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, poinformuje osobę wnoszącą reklamację o przyczynach braku możliwości jego dotrzymania, możliwości dotrzymania terminu, oko licznościach, które muszą zostać ustalone, przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi (nowy termin nie może być dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji).5. COMPENSA odpowiada na reklamacje w postaci papierowej lub:
1) w przypadku Ubezpieczających, Ubezpieczonych i uprawnionych z umowy, będących osobami fizycznymi – za pomocą innego trwałego nośnika informacji w rozumieniu ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych; odpowiedź może zostać dostarczona osobie składającej reklamację pocztą elektroniczną wyłącznie na jej wniosek,
2) w przypadku poszukującego ochrony ubezpieczeniowej, Ubezpieczającego oraz Ubezpieczonego będących osobami prawnymi albo spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej – na innym trwałym nośniku informacji w rozumieniu ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.6. Podmioty nieposiadające prawa do złożenia reklamacji mogą złożyć skargę dotyczącą usług świadczonych przez COMPENSĘ. Do skargi stosuje się ww. po stanowienia dotyczące reklamacji z wyłączeniem postanowień dotyczących formy odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź na skargę udzielana jest w for mie pisemnej, chyba że uzgodniono inną formę odpowiedzi. Jeśli skarżący wy raził chęć otrzymania odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź na skargę wysyłana jest na wskazany adres e-mail.
7. Ubezpieczający, Ubezpieczony oraz uprawniony z umowy, będący osobą fizyczną, mogą złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, zwłaszcza w przypadku nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji, niewykonania w terminie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z oczekiwaniem klienta.
8. Na wniosek Ubezpieczającego, Ubezpieczonego oraz uprawnionego z umowy, będącego osobą fizyczną, spór z COMPENSĄ można poddać pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego, przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej: https://rf.gov.pl).
9. Spory między konsumentami a przedsiębiorcami można rozwiązywać na drodze pozasądowej, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej. Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów oferowanych przez Internet lub za pośrednictwem innych środków elektronicznych (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzyga nia sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Platforma jest dostępna na stronie internetowej ec.europa. eu/consumers/odr/. Adres e-mail COMPENSY: [email protected]”.
- W Rozdziale I w § 8 dodaje się ust. 5 o następującym brzmieniu: „COMPENSA nie świadczy ochrony ani nie wypłaci świadczenia w zakresie, w jakim ochrona lub wypłata świadczenia naraziłyby COMPENSA na konsekwencje związane z nieprzestrzeganiem rezolucji ONZ lub regulacji sankcyjnych, embarga handlowego lub sankcji ekonomicznych wprowadzonych na podstawie prawa Unii Europejskiej lub Stanów Zjednoczonych Ameryki, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub prawa innych krajów i regulacji wydanych przez organizacje międzynarodowe, jeśli mają zastosowanie do przedmiotu umowy”.
- Pozostałe postanowienia OWU pozostają bez zmian.
- Zmiany OWU wprowadzone niniejszym aneksem zostały zatwierdzone przez Zarząd Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 12/11/2022 z dnia 18.11.2022 roku.
ANEKS NR 2
DO OGÓLNYCH WARUNKÓW UBEZPIECZENIA Wygodny Kierowca Beesafe zatwierdzonych przez Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 21/07/2020 z dnia 30 lipca 2020 roku.
Niniejszym aneksem zatwierdzonym przez Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 8/03/2023 z dnia 01.03.2023 roku wprowadza się następujące zmiany do Ogólnych Warunków Wygodny Kierowca Beesafe („OWU”):
- Uchyla się dotychczasową treść Rozdziału I § 7 ust. 1 i nadaje się mu następujące brzmienie: „
1. Prawo do wniesienia reklamacji przysługuje:
2. będącemu osobą fizyczną Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu, uposażonemu, uprawnionemu z umowy oraz spadkobiercy posiadającemu interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub w spełnieniu świadczenia z umowy,
3. będącemu osobą prawną albo spółką nieposiadającą osobowości prawnej Ubezpieczającemu, Ubezpieczonemu oraz poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej.” - Pozostałe postanowienia OWU pozostają bez zmian.
- Zmiany OWU wprowadzone niniejszym aneksem zostały zatwierdzone przez Zarząd Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group uchwałą nr 8/03/2023 z dnia 01.03.2023 roku.