Kiedyś kupowanie części samochodowych z ogłoszenia prasowego było nie lada aktem odwagi i motoryzacyjnym heroizmem. Dziś mamy internet, który mimo ogromnych możliwości i względnego bezpieczeństwa, nie każdego kupującego przekonuje do zamawiania asortymentu samochodowego w ten właśnie sposób. Postaramy się obalić pewne mity i sprawdzić, czy warto kupować w sieci. Naszą wiedzę skonfrontujemy z informacjami uzyskanymi od przedstawiciela jednego z największych sklepów internetowych z częściami motoryzacyjnymi – iParts.pl. Zaczynajmy…
Z tego artykułu dowiesz się...
Wystarczy spróbować
Według badań rynku z 2020 r., ok. 73 proc. Polaków przynajmniej raz robiło zakupy w sieci. Przed pandemią COVID-19 odsetek ten wynosił 57 proc. Spora część internautów zamawia części samochodowe online. Jak wynika z niezależnych badań, nawet negatywnie nastawione wcześniej osoby szybko zmieniają zdanie co do zakupów w takiej formie. W ich przypadku wystarczyło po prostu spróbować. Zaledwie jeden zakup online wystarczył, aby taki konsument zaczął regularnie kupować auto części przez Internet.
Najczęściej kupują oni elementy niezbędne do bezpiecznego poruszania się pojazdem, jak np. klocki i tarcze hamulcowe, opony czy płyny eksploatacyjne (olej silnikowy, płyn chłodzący, płyn do spryskiwaczy, płyn hamulcowy, itd.). Nie ulega wątpliwości, że e-zakupy motoryzacyjne zyskują coraz większą popularność wśród internautów, z tendencją wzrostową na najbliższe lata. Co decyduje o ich popularności?
Czas i pieniądz, czyli to, czego nam najbardziej brakuje
Średnio na zakupy w sklepach stacjonarnych marnujemy ok. 3 godziny czasu w tygodniu, czyli ok. 160 godzin rocznie. W Internecie zakup szukanego asortymentu zajmuje średnio od kilku do kilkunastu minut. Prawda jest taka, że części samochodowe dostępne online potrafią kosztować nawet o połowę mniej, niż te same elementy w sklepie stacjonarnym. Skąd taka różnica cen? Sprzedawca internetowy ma po prostu mniejsze koszty eksploatacyjne, czyli wydaje mniej na lokal, rachunki czy choćby obsługę.
Ponadto każdy dobry sklep internetowy oferuje opcję darmowej wysyłki towaru od określonej kwoty.
Branża motoryzacyjna ma to do siebie, że w przypadku części do samochodu uzbieranie kwoty wymaganej do bezpłatnej wysyłki jest stosunkowo łatwe. Nie dość, że płacimy mniej, to nie ponosimy również żadnych dodatkowych kosztów. Wniosek: kupując części samochodowe w Internecie oszczędzasz czas i pieniądze.
Transparentność informacyjna
Nawet kompletny laik motoryzacyjny w dobrym sklepie internetowym będzie w stanie znaleźć odpowiednie dla danego modelu auta części. Profesjonalny e-shop dysponuje działem obsługi klienta, w którym pracują wysoko wykwalifikowani specjaliści, doradzający w każdej kwestii odnośnie wyboru części zamiennych do konkretnego samochodu.
Profesjonalny sklep motoryzacyjny to szczegółowy opis każdego produktu z podaniem precyzyjnej specyfikacji części i jej zastosowania, a także dostęp do zaawansowanej wyszukiwarki części na stronie sklepu. Godny zaufania sklep z artykułami motoryzacyjnymi to na pewno transparentność wszystkich kosztów związanych z kupnem towaru, gwarancja najwyższego poziomu obsługi oraz natychmiastowa realizacja zamówienia – dodaje Piotr Żaczek, ekspert marki iParts.pl.
Stacjonarnie, ale z domu
Internet zwolnił nas z konieczności wychodzenia z domu, przebijania się przez całe miasto do lokalnego sklepu z częściami i późniejszego stania w kolejkach. W sieci cały niezbędny asortyment masz dostępny 24 godziny na dobę praktycznie od ręki, z dowolnego miejsca na świecie. Jedyny warunek to dostęp do Internetu oraz odpowiedniego urządzenia informatycznego (PC, laptop, smartfon).
Aby mieć całkowitą pewność, że otrzymamy właściwą część za odpowiednią kwotę w określonym czasie, warto korzystać wyłącznie z usług autoryzowanych sklepów motoryzacyjnych, jak np. iParts.pl. Bardzo fajną i popularną wśród naszych użytkowników funkcją, która zdecydowanie ułatwia zakupy, jest np. c. Pozwala ona w krótkim czasie otrzymać pełną listę części przeznaczonych do konkretnego modelu samochodu. Dobry sklep z częściami dba również o swoich stałych klientów, przygotowując cykliczne promocje i obniżki cenowe. Czy takie sezonowe wyprzedaże mają miejsce w sklepach stacjonarnych? Śmiem wątpić – przekonuje Piotr Żaczek.
Nie zapominajmy też, że online mamy pewność, że dany produkt jest na magazynie lub nie.
Ponadto na każdą część otrzymujemy gwarancję oraz możliwość jej zwrotu w określonym przez sprzedawcę terminie. A ile razy jechaliście do punktu stacjonarnego, gdzie okazywało się, że poszukiwanej części sklep nie ma na stanie?
Samochód zastępczy z AC
Wypadki drogowe w Polsce
Napęd AWD
Napęd RWD
Napęd FWD
Mandat na raty