18/05/2020 28 grudnia, 2020 Komunikacyjne
Ten artykuł przeczytasz w 6 minut.

Wielu kierowców oprócz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego zdecyduje się również na zakup polis dobrowolnych. Wśród ubezpieczeń dobrowolnych właściciele bardzo często decydują się na ubezpieczenie assistance lub ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, a niejednokrotnie również na autocasco. A co z midi assistance? Czy warto zdecydować się na taką polisę? Podpowiadamy!

<3
Uzupełnij tylko 2 pola i poznaj cenę OC/AC od razu!Poznaj cenę OC
X

Assistance – ubezpieczenie dla chętnych

Pakiet Assistance zazwyczaj obejmuje swoją ochroną sytuacje, w których niezbędna będzie pomoc w zakresie wsparcia informacyjnego, jak również medycznego, a niejednokrotnie także serwisowego. Ubezpieczenia assistance obejmują nie tylko kwestie dotyczące pojazdów, często również mogą być rozszerzone o kwestie związane z podróżami, ochroną domu czy zdrowia, a nawet rodziny.

W przypadku assistance należy zawsze pamiętać, że towarzystwa ubezpieczeniowe, w przypadku polis dobrowolnych, same określają zakresy ochrony i ubezpieczenia swoich potencjalnych klientów, a zatem nie zawsze zakres wsparcia oferowany przez ubezpieczyciela jest taki sam w różnych firmach. 

Assistance – nie martw się o zniżki!

W zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych warto również pamiętać, że w momencie korzystania z pomocy zakładu ubezpieczeniowego właściciel pojazdu nie musi się obawiać się, że przyznane mu przez ubezpieczyciela zniżki oraz rabaty zostaną zmniejszone ze względu na zdarzenia drogowe i korzystanie ze wsparcia wynikającego z umowy polisy. 

Co daje assistance i czym są wyłączenia?

Jeżeli zdecydujesz się na zakup ubezpieczenia assistance, możesz oczekiwać nie tylko pomocy w zakresie, o którym pisaliśmy powyżej, ale również możesz liczyć na pomoc prawną. Cały zakres ochrony oferowany przez towarzystwo ubezpieczeniowe zawsze opisany jest w ogólnych warunkach ubezpieczenia, które należy przeczytać z uwagą jeszcze przed podpisaniem umowy. Zazwyczaj zakłady ubezpieczeń w ramach usługi assistance oferuje swoim klientom naprawy samochodu w miejscu, w którym doszło do kolizji lub zdarzenia drogowego, a także holowanie auta i niejednokrotnie również transport kierowcy oraz zabezpieczenie dla niego pojazdu zastępczego, dzięki któremu będzie mógł kontynuować podróż. 

Ogólne Warunki Ubezpieczenia precyzyjnie określają zakres świadczeń, jakie przysługują klientowi w ramach ubezpieczenia assistance. Dla przykładu w momencie, gdy zepsuje nam się auto, często możemy liczyć na pomoc zakładu ubezpieczeń, ale do wysokości sumy określonej w umowie ubezpieczenia, a co również istotne, koszt części zamiennych nie będzie podlegał ubezpieczeniu. Podobnie dzieje się w sytuacji, gdy będziemy zmuszeni do odholowania naszego samochodu. Tego rodzaju działania zazwyczaj ograniczone są przez odległość w kilometrach od miejsca zamieszkania właściciela pojazdu.

W przypadku pojazdów zastępczych warto sprawdzić w ogólnych warunkach ubezpieczenia, na jaki okres przyznawany jest pojazd ze strony ubezpieczyciela. Bywa również tak, że auto zastępcze przysługuje kierowcy uszkodzonego pojazdu jedynie w ściśle określonych sytuacjach takich jak: wypadek uniemożliwiający podróżowanie pojazdem albo kradzież auta. W umowie z firmą ubezpieczeniową znajdują się również zapisy określające terytorium, na którym działa polisa i najczęściej ubezpieczyciel ogranicza swoje działanie do granic Polski lub też do granice Unii Europejskiej. W umowie ubezpieczenia mogą się również znaleźć wykluczenia krajów, w których nasza polisa nie będzie obowiązywała, a co za tym idzie, ubezpieczyciel nie będzie zobowiązany do podejmowania jakichkolwiek kroków w sytuacji, gdy dojdzie do zdarzenia drogowego.

Zakresy ochrony midi assistance

Jak widać zakres ubezpieczenia, jak i na przykład terytorium, na którym obowiązuje ochrona, może być bardzo różny. Im bardziej rozbudowany pakiet ochrony i terytorium, na którym możemy oczekiwać pomocy od zakładu ubezpieczeniowego, tym droższa będzie składka za polisę.  Dlatego zakłady ubezpieczeń oferują zazwyczaj kilka wariantów ubezpieczenia assistance zróżnicowanych pod względem zakresu ochrony a co za tym idzie także cenowym. Dzięki temu mamy możliwość dopasować ubezpieczenie assistance do naszych potrzeb oraz możliwości finansowych.

Najwęższy zakres assistance (zwanego czasem midi assistance) zazwyczaj oferuje tylko podstawową pomoc w razie kolizji bądź wypadku. W przypadku droższych wariantów ubezpieczenia możemy liczyć na samochód zastępczy na ściśle określoną liczbę dni w momencie, gdy pojazd kierowcy został skradziony lub został na tyle uszkodzony, że nie można bezpiecznie poruszać się nim po drogach. W przypadku ubezpieczenia o szerszym zakresie ubezpieczyciel zazwyczaj zobowiązany jest również do dostarczenia paliwa, jeżeli zabraknie go kierowcy podczas jazdy, a także na pomóc w sytuacji, gdy zatrzaśnięte zostaną kluczyki lub rozładuje się akumulator. Droższe assistance zadziała też w momencie, gdy będziemy potrzebowali holowania pojazdu oraz powrotu do domu.

Pamiętajmy jednak, aby szczegółowo sprawdzać ogólne warunki ubezpieczenia, gdyż tam określono wszystkie działania, do których zobowiązany jest ubezpieczyciel.

PODSUMOWANIE:

  • Ubezpieczenie assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym. 
  • Ubezpieczenia assistance możemy kupić w różnych wariantach. 
  • W każdej firmie assistance swoją ochroną może obejmować inne czynności.
    Pamiętaj, aby każdorazowo przy podpisywaniu umowy przeczytać wszystkie regulacje zawarte w ogólnych warunkach ubezpieczenia
  • Assistance komunikacyjne najczęściej obejmuje pomoc: prawną, medyczną informacyjną oraz serwisową pojazdu.

Weronika Cichocka

Weronika Cichocka

Dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem. Od lat pisząca o ubezpieczeniach, ekonomii i zdrowiu. Specjalista ds. PR i marketingu internetowego.