Anna Rychlewicz
Anna Rychlewicz
Aktualizowano: 06.06.2023 Komunikacyjne
🕐 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut.
2.8/5 - (30 votes)

Na drogach, z każdym przejechanym kilometrem, bez trudu zauważymy aktualnie panujące trendy w świecie motoryzacji. Jedno pozostaje jednak bez zmian, już od lat – samochody segmentu SUV zagarniają imponującą część rynku, a moda na nie wydaje się nie mijać. Aktualnie SUV do 50 tys. złotych to świetnie wyposażony, może nawet nieco luksusowy samochód, który trafi w gusta nawet najbardziej wymagających motoryzacyjnych freaków. 

<3
Uzupełnij tylko 2 pola i poznaj cenę OC/AC od razu!Poznaj cenę OC
X

SUV – luksusowy samochód terenowy od podszewki

SUV do 50 tys. zł

Pierwszy SUV narodził się w Stanach Zjednoczonych, a światło dzienne ujrzał w 1962 roku. Miano popularnego dziś i odmienianego przez wszystkie przypadki SUV-a, używano w stosunku do luksusowych odmian samochodów terenowych.

Dziś, rosnący w siłę rynek SUV-ów to rynek przepełniony komfortowymi autami o masywnej sylwetce i zwiększonym prześwicie, które łączą cechy samochodu osobowego i terenowego.

Samochody zaprojektowane tak, by zapewniały najlepszą widoczność i komfort podczas jazdy, tłumiły wszelkie nierówności drogi oraz zapewniały wygodę dla całej rodziny.

SUV-y już od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością w całej Europie, jednak wydaje się, że to w ostatnim czasie zanotowaliśmy ich największe powodzenie i najbardziej bujny rozkwit popularności. Jest popyt, jest podaż. Nic więc dziwnego, że rynek przepełniony jest dziś ofertami aut typu SUV. Pozostaje tylko pytanie: jaki SUV do 50 tys. złotych wybrać i jakie auto warte będzie naszej uwagi?

Na co zwrócić uwagę, wybierając auto typu SUV do 50 tys. zł?

SUV do 50 tys. zł

Rynek samochodów typu SUV robi wrażenie. Dysponując budżetem oscylującym w granicach 50 tys. złotych, naprawdę mamy w czym przebierać. Sztuką jest jednak podjęcie mądrej decyzji i wybranie auta, w którym nie utopimy wszystkich swoich oszczędności, bo koszt samego wozu to dopiero początek. Jak wybierać i o czym pamiętać przy zakupie auta typu SUV?

Samochody tego typu najczęściej wybierane są jako duże, rodzinne auta, więc nie nastawiajmy się na sportowe doznania.

Wybierając SUV-a do 50 tys. zł, zwróćmy więc uwagę na kwestie oszczędności. Mówi się, że te spalają znacznie więcej niż auta o klasycznych nadwoziach. Nie jest to jednak regułą, ponieważ sęk tkwi jednak w modelu, więc to od niego warto uzależnić swoją decyzję. Wybierając tego typu auto, warto również pokusić się o takie z napędem na cztery koła.

Bagażnik

Kolejnym aspektem, z którym liczą się osoby wybierające SUV-y to oczywiście duży i pojemny bagażnik. Bogate wyposażenie, nienaganny design i pojemność, która jednocześnie nie odbiera przestronności wnętrzu – to wszystko ma znaczenie w przypadku tego typu aut. Ostatnią kwestią, która może zaważyć na wyborze konkretnego samochodu będzie oczywiście jego cena.

Dziś na warsztat bierzemy auta typu SUV do 50 tys. zł.

Jaki SUV do 50 tys. zł? W jakie silniki są wyposażone te samochody osobowe?

SUV do 50 tys. zł

Ford Kuga

Jedną z ciekawszych propozycji aut typu SUV do 50 tysięcy złotych jest kompaktowy SUV produkowany przez koncern Forda – Ford Kuga. Pierwsza generacja tej odsłony obecna była na rynku już w latach 2008-2013, a auto to było pierwszym w Europie SUV-em segmentu C Forda.

Do dziś cieszy się ogromną popularnością na rynku wtórnym, a wszyscy ci, którzy zastanawiają się jaki używany SUV do 50 tys. zł wybrać, mogą spokojnie postawić właśnie na Kugę. Zarówno zawieszenie auta, jak i układ kierowniczy trafią w gusta tych, którzy lubią wozić się dynamicznie. Co więcej – Ford Kuga ma do zaoferowania szeroką paletę silników (zarówno diesle, jak i silniki benzynowe)

Już niezawodna benzynowa jednostka 1.6 oferuje 150 KM gwarantuje naprawdę solidne osiągi.

Dlatego, jeśli zastanawiasz się, nad kwestią: „jaki SUV do 50 tys. zł – benzyna wybrać?”, Kuga może okazać się naprawdę trafnym wyborem. Jedyne co warto mieć na uwadze to fakt, że eksploatacja tego auta nie należy do najtańszych, a odczuć może dać się również przeciętna pojemność wnętrza.

Audi Q7

Audi Q7 to bez wątpienia flagowy model SUV-a, który był pierwszym samochodem tej klasy. Pod niemiecką marką produkowany był od 2005 roku i w błyskawicznym tempie zyskał uznanie kierowców.

Jako jeden z niewielu do nabycia był także w wersji siedmioosobowej. Od samego początku zaskakiwał najwyższą wygodą i komfortem, który sprawdzał się nawet podczas dalekich, rodzinnych podróży. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. Przestronne wnętrze, pneumatyczne zawieszenie sprawdzające się nawet na nierównym terenie czy bezproblemowa praca układu kierowniczego – to za to ceni się Audi Q7.

Choć rozmiar tego SUV-a naprawdę robi wrażenie, nawet podczas spokojnej jazdy miejskiej, jego gabaryty nie sprawiają większych trudności. Producent zadbał o możliwie jak największe ułatwienie rzeczywistości kierowców, wyposażając auto w czujniki parkowania czy kamerę cofania.

Jeśli szukasz naprawdę godnego uwagi auta, a na szczycie Twojej listy znajduje się dobry SUV do 50 tys. zł, Audi Q7 jest genialnym przykładem udanego połączenia cech typowych dla auta użytkowego i samochodu terenowego. 

Kia Sportage

50 tysięcy wystarczy na auto, które wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów. Jedyny w swoim rodzaju koreański klasyk, który każdego roku zyskuje uznanie coraz to większej rzeszy kierowców. Moda na Kię wydaje się nie kończyć, czego przyczyn można dopatrywać się, chociażby, w naprawdę niskiej awaryjności, prostej obsłudze i komfortowym, przestronnym wnętrzu.

Jeśli szukasz dobrego auta, które można by opisać w skrócie „dobry SUV do 50 tys. zł – benzyna” to z pewnością dobrze trafiłeś. Na szczególną uwagę zasługują tutaj modele z silnikami 1.6 i 2.0, które wyróżniają się prostą konstrukcją. Choć Kia Sportage od samego swego początku bije rekordy popularności, nie jest SUV-em, który sprawdzi się w bardzo wymagającym terenie.

Jeśli szukasz jednak większego auta, które komfortowo będzie wiozło Cię przez miejską dżunglę, Kia Sportage będzie jednym z lepszych wyborów.

Auta z segmentu SUV do 50 tysięcy złotych – podsumowanie

Wiesz już, które auta typu SUV do 50 tys. złotych, warte są rozpatrzenia. Przeczytaj krótkie podsumowanie o autach z tego segmentu:

  • początkowo mianem SUV-a określano luksusowe odmiany samochodów terenowych;
  • SUV-y to kultowe auta łączące cechy samochodu osobowego i terenowego ze stałym napędem 4×4, które sprawdzą się zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i na bardziej wymagającym terenie;
  • funkcjonalność, komfort jazdy, przestrzeń i imponujące gabaryty, które nie są problemem nawet podczas jazdy miejskiej – to cechy dobrego, pożądanego SUV-a do 50 tys. złotych.
  • podejmując decyzję odnośnie do tego, jaki SUV do 50 tys. złotych wybrać, warto zwrócić uwagę na kwestie jego utrzymania, trwałości i niskiego spalania, a także zawieszenia i systemów bezpieczeństwa.

Najczęściej zadawane pytania

Który SUV jest najtańszy w utrzymaniu?

Za samochód tani w utrzymaniu uznaje się model Dacia Duster, w którym zużywają się głównie elementy eksploatacyjne. Ma łatwodostępne części zamienne i nawet starsze egzemplarze są chwalone za swoją niezawodność.

Jaki samochód do 50 tysięcy w 2022 roku?

SUV-y polecane w tym budżecie na rynku wtórnym to: Audi Q7 4.2 V8 TDI, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan z automatyczną skrzynią biegów, Kia Sportage, Ford Kuga 2.0 TDCi, Volvo xc90 i BMW X5 (z silnikiem Diesla 3.0, który charakteryzuje się wysoką kulturą pracy). 50 tysięcy złotych wystarczy też, żeby kupić używanego crossovera Mitsubishi Outlandera z dodatkami takimi jak komputer pokładowy czy skórzana tapicerka.

Czy opłaca się kupić SUV-a?

Samochody z tego segmentu posiadają szereg zalet, do których należą: lepsza widoczność, możliwość pokonywania przeszkód, przestrzenna kabina i wygodne wnętrze, dobre osiągi.

Anna Rychlewicz
Anna Rychlewicz

Absolwentka dziennikarstwa i zarządzania mediami. Na świat patrzy przez pryzmat tego, jakimi słowami może go opisać. Nieustannie poszerza horyzonty podejmując się tematów z zakresu turystyki, językoznawstwa czy tematyki kryminalnej. Od kilku lat związana z branżą ubezpieczeń. W wolnym czasie eksploruje otoczenie czytając i prowadząc bloga.

Budowa DK9
Budowa DK9 Autor Weronika Cichocka Komunikacyjne
GDDKiA zapowiedziała budowę nowego odcinka drogi krajowej DK9, który będzie kluczowym elementem poprawy ruchu na osi północ-południe w okolicach Rzeszowa. Ten imponujący fragment trasy rozciągnie się na 60 kilometrów, stanowiąc znaczący krok w ułatwieniu podróży dla kierowców w tym...
Czytaj dalej
Które auta mogą jeździć na E10
Które auta mogą jeździć na E10? Autor Weronika Cichocka Komunikacyjne
Od 1 stycznia 2024 roku, polskie stacje paliw wprowadzają rewolucyjną zmianę - benzynę silnikową 95-oktanową zawierającą do 10% biokomponentów, znaną jako E10. Ta przełomowa inicjatywa zastąpi obecną benzynę E5 o tej samej liczbie oktanowej. Co to oznacza dla kierowców i jak wpłynie...
Czytaj dalej